PLeasE duN SToP Da MuSic


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

A 132

ROOM SWEET ROOM

WELCOME TO MY BILIK
even xde la cantik & canggih mana..
at least ade la tempat untuk berteduh..tempat untuk merehatkan minda..
tempat untuk bersuka ria..
yang paling penting..
tempat untuk melayan perasaan ngantuk..


PABILA PINTU DIBUKA
lihat di kiri..
mesti nampak loker setinggi ceiling..walaupun perabut yang ade xla canggih & baru..
setidak-tidaknya boleh menampung 'apparatus' ku yg tidak pernah sikitnya..
walau sekecil atau sebesar mana sekalipun..
pasti akan penuh dan mampat..
tidak pernah cukup ruang untuk ku sumbat semua properties ku..
hmm..
andai loker setinggi gunung everest pun,
tak kan pernah dapat tampung semua 'apparatus' ku itu..
itulah aku..
sangat menghargai ruang kosong yang ade dalam setiap sudut hidupku..
biarlah orang kate 'serabut'..
aku tetap dgn pendirianku..
takkan aku biar ia kosong.. pasti akan ku penuhi semuanya..


MENANTI DI HADAPAN
tersergam sebuah katil yang agak lama terbina..
bercantum dengan beberapa keping kayu..
yang membentuk sebuah meja..walaupun tidak besar..
& tidak pula cantik serta baru..
biarlah..
asalkan aku boleh gunakan, sudey..
janji, dapat aku penuhi kehendakku untuk beradu buat seketika..
biarpun katilku tidak boleh diangkut ke mana2..
aku terima..
syukur yang teramat kerana terjamin kehadirannya..
tidak perlu aku menggarinya, khuatir dicuri oleh makhluk yang tamak haloba..


ZOOM LAGI
lihatlah Si Comel Ayi yang setia menantiku
bersama 2 ekor dayang yang tidak pernah jemu menemanikuwalau terkadang terpaksa ku tendang dan ku hempap semasa tidurku
walaupun terpaksa menanggung bebanku yang berkilo2
dan terkadang terlupa untukku memberi mereka peluang membersihkan diri..
sehingga putih bertukar menjadi kelabu..
mereka tetap setia..
menanti ku setiap kali pulang..
sabar dan setia menunggu..
itulah mereka..
3 serangkai yang menjadi teman beradu...

A132...
segalanya bagiku..
walau tidak secantik & seceria apartment Eric Leong..
aku bersyukur..
kerana aku diberi kesempatan..
untuk menggunakan khidmatmu...

sekian...

0 comments:

Post a Comment